Guide for installasjon av Infoskjermen Player på webOS (LG)

💡 Dette en veiledning oppsett og bruk av utstyr til infoskjermen.no. Selv om vi har en veiledning er det ikke nødvendigvis en anbefaling. Du finner informasjon om utstyr vi anbefaler, på vår nettside.

VIKTIG:

Oppstartsveiviser

Hvis skjermen allerede er satt opp kan man hoppe rett til "Installere Player-app"

  • Velg «Quick Start / Normal Configuration», trykk «Start».
  • Under «User Agreement», velg «Agree» eller «Disagree».
  • Velg språk og land. (Vi bruker engelsk på våre skjermer og i våre forklaringer.)
  • Velg nettverk, og trykk «Connect». 
  • Bekreft rotasjon, inngang og tid. Trenger ikke å endre noe her.
  • Velg «Done», så er skjermen i gang.

Installere Player-app

  1. Trykk på "Home"-knappen og gå til "Settings".
  2. Velg "EZ Setting" -> "SI Server Setting" -> "SI Server Setting", og sett innstillinger som beskrevet i de videre punktene.
  3. Skriv inn url "https://insk.no/lg"

  4. Velg "Application Launch Mode" til å være "Local".

  5. Velg "Application Type" til "IPK"

  6. Under "Local Application Upgrade" klikk på "REMOTE"

  7. Når "APPLICATION UPGRADE" vinduet vises, klikk på "CONFIRM".

  8. Når oppdateringen er fullført, start skjermen på nytt (slå den av og på).
  9. Ved neste oppstart installeres appen og starter opp automatisk.

Start skjermvisning

  1. Åpne Infoskjermen Player på din enhet. På skjermen vises en unik kode.

  2. a. Bruker du Infoskjermen 3På en annen pc eller mobil: Logg inn på din Infoskjermen-konto. Gå til "Skjermer" i menyen til venstre og trykk på "+ KOBLE TIL EN NY SKJERM"

    b. Bruker du Infoskjermen ClassicPå en annen pc eller mobil: Logg inn på din Infoskjermen-konto i app.infoskjermen.no/connect.

  3. Oppgi koden på skjermen for å koble enheten til din konto.
  4. Etterpå velger du hvilken kanal (Infoskjermen 3) eller skjerm (Infoskjermen Classic) som skal vises på denne. (Du kan når som helst endre hvilken kanal som skal vises på enheten.)
  5. Kanalen/skjermen du valgte starter nå visning på enheten din. That's it! 😊

Slå av at skjermen slår seg av automatisk 

Skjermen er «default» satt opp til å slå seg av automatisk etter 4 timer.

  • Gå til «Settings» -> «General» -> «Power». Skru av «No IR Power Off (4 hour)».

Oppdater firmware fra Infoskjermen 3

For at skjermene skal fungere best mulig bør både firmware ("operativsystemet" i skjermene) være oppdatert.Bruker du Infoskjermen 3, er det mulig å oppdatere firmware i skjermer som er tilkoblet kontoen din, direkte fra administrasjonssidene på din egen pc.

  1. Gå til "Skjermer" i venstre menybar, så kommer du til listen med dine tilkoblede fysiske enheter.
  2. Trykk på tannhjulet ⚙️ for gjeldende skjerm, som må være online.
  3. Hvis skjermen har behov for oppdatering av firmware, finner du en gul boks med info om ny firmware tilgjengelig. Trykk på "Installer".

    NB: Avslutt ikke prosessen eller trekk ut strømmen mens oppdateringen pågår.

  4. Skjermen oppdaterer i noen minutter, og gjør en automatisk omstart når firmware er oppdatert.
  5. Gå til den fysiske skjermen og sjekk at den har startet på nytt.

Tilbud fra LG: Kjøp oppgradering av nettleser

Det er mulig å kjøpe oppgradering av nettleseren i LG-skjermer. Dette kan være nyttig for de som har LG-skjermer og ønsker å vise innhold fra Power BI.

Chrome nettleser må ha versjon 94 eller nyere for å støtte visning av innhold fra Power BI.

LG tilbyr Chrome update til versjon 94 for webOS 6.0. Oppgraderingen koster rundt 30 EUR per skjerm (prisinformasjon fra sept. 2024). Modellnavnet for bestilling er WBO-60PLB.AL.

Kontakt deres LG-forhandler for mer info og bestilling.


Hvilken webOS-versjon har LG-skjermen?

Hvordan du finner OS-versjon på LG-skjermen din er litt avhengig av modell, men på de fleste modeller kan du finne det ut ved å gå til:

Settings -> Quick Settings -> General -> About this TV -> webOS TV Version.


Dersom LG-skjermen din ikke har webOS 6.0 eller nyere, er løsningen å starte visning i nettleser eller bruk en enhet vi anbefaler.


Spørsmål? Ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no!

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen! Ta kontakt på support@infoskjermen.no om du fortsatt trenger hjelp. Det oppsto et problem med å sende inn tilbakemeldingen din. Prøv igjen senere.