Min skjerm er OFFLINE - hva gjør jeg?
ℹ️ Det kan være flere årsaker til at en skjerm har gått "offline". Det kan skyldes strømbrudd, endringer i lokalt nettverk, brannmur el.l., eller at utstyret trenger en oppdatering.
💡 Oftest løses problemet med en enkel omstart av den fysiske skjermen og eventuelt tilkoblet avspiller (PC, Ugoos, Chrome-enhet el.l.) om du bruker dette.
Sjekkliste for offline skjerm
- 🔌 Prøv først å skru den fysiske skjermen og evt. tilkoblet enhet av og på. Eller trekk ut kontakten og sett den inn igjen.
Ja, så enkelt kan det være. 😉 Men hvis en omstart ikke hjelper, kan en gå videre og sjekke følgende:
- Sjekk om skjermen er tilkoblet internett.
- Sjekk om det er gjort endringer i det lokale nettverket (brannmur e.l.). - Må du åpne opp for tilgang i oppsett på brannmur finner du info her. 
- Sjekk hvis den fysiske skjermen har behov for oppdatering av f.eks. firmware eller nettleserversjon. - Her finner du guide for oppdatering av firmware på nyere Samsung SSSP og webOS (LG). 
- Sjekk at visningen er riktig startet for din type utstyr. 👇
🖥️✨ Veiledning til å starte skjermvisning med Infoskjermen Player finner du her.
- Bruker du Infoskjermen Player for Windows kan du prøve å trykke "CTRL + R" på tastatur for en refresh av innhold. Viser du i nettleser på Windows kan du prøve å trykke F5 for å oppdatere nettleseren.
Fortsatt ikke online? Ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no så vil vi forsøke å hjelpe!