Min skjerm er OFFLINE - hva gjør jeg?
ℹ️ Det kan være flere årsaker til at en skjerm har gått "offline". Det kan skyldes strømbrudd, endringer i lokalt nettverk, brannmur el.l., eller at utstyret trenger en oppdatering.
💡 Oftest løses problemet med en enkel omstart av den fysiske skjermen og eventuelt tilkoblet avspiller (PC, Ugoos, Chrome-enhet el.l.) om du bruker dette.
Sjekkliste for offline skjerm
- 🔌 Prøv først å skru den fysiske skjermen og evt. tilkoblet enhet av og på. Eller trekk ut kontakten og sett den inn igjen.
Ja, så enkelt kan det være. 😉 Men hvis en omstart ikke hjelper, kan en gå videre og sjekke følgende:
- Sjekk om skjermen er tilkoblet internett.
Sjekk om det er gjort endringer i det lokale nettverket (brannmur e.l.).
Må du åpne opp for tilgang i oppsett på brannmur finner du info her.
Sjekk hvis den fysiske skjermen har behov for oppdatering av f.eks. firmware eller nettleserversjon.
Her finner du guide for oppdatering av firmware på nyere Samsung SSSP og webOS (LG).
- Sjekk at visningen er riktig startet for din type utstyr. 👇
🖥️✨ Veiledning til å starte skjermvisning med Infoskjermen Player finner du her.
- Bruker du Infoskjermen Player for Windows kan du prøve å trykke "CTRL + R" på tastatur for en refresh av innhold. Viser du i nettleser på Windows kan du prøve å trykke F5 for å oppdatere nettleseren.
Fortsatt ikke online? Ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no så vil vi forsøke å hjelpe!