Single Sign-On

ℹ️ Single Sign-On (SSO) er en metode for å gi brukere tilgang til flere systemer med en enkelt innlogging. Dette gjør det enklere for brukerne å huske passord og for administratorer å administrere brukertilgang.

🔐 Vi har støtte for Microsoft Entra via OpenID Connect, generelle løsninger via OpenID Connect (OIDC) og SAML 2.0, og Feide.

Ta kontakt for å komme i gang

Single Sign-On er funksjonalitet som må åpnes opp for per Infoskjermen-konto eller Nettverk.

📧 For å komme i gang med Single Sign-On må kontoeier ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no.

Når vi har åpnet opp kontoen deres for å bruke SSO, går du til menyvalg "Konto" og fane "🔑 Single Sign-On" der du velger en av de tilgjengelige SSO-løsningene, og deretter konfigurerer den i systemet deres.

Kun inviterte brukere har tilgang

Man må fortsatt invitere brukere til Infoskjermen-kontoen, og det er bare de brukerne som er invitert til infoskjermen.no som får tilgang selv om det er satt opp en SSO-løsning.

SSO som krav eller mulighet

Som administrator kan du velge om det skal være et krav at brukerne må autentisere seg med SSO eller ikke. Dersom du velger SSO-autentisering som et krav, vil ingen brukere kunne gå inn på den aktuelle kontoen uten at de har autentisert seg med SSO-tjenesten.


Oppsett av Single Sign-On i nettverk

Det er mulig å dele SSO på tvers av kontoer i et nettverk. Nettverks-ansvarlig kan ta kontakt med support@infoskjermen.no for å få dette aktivert. 

Da vil medlemskontoene i nettverket kunne bruke den ferdige SSO-løsningen fra nettverket, eller de kan ta kontakt med support@infoskjermen.no for å kunne velge en egen SSO-løsning. 

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen Det oppsto et problem med å sende inn tilbakemeldingen din. Prøv igjen senere.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss